Veřejný závazek odborného sociálního poradenství Hospice svaté Hedviky pro rok 2025
Poslání

Hospicová poradna nabízí odbornou pomoc a podporu lidem, kteří se ocitli v nepříznivé sociální situaci, která souvisí s tím, že jsou oni nebo jejich blízcí těžce nemocní.
Cílem hospicové poradny je usnadnit život člověku s nevyléčitelným onemocněním a péči těm příbuzným a známým, kteří se rozhodli pečovat o svého blízkého nemocného v domácím prostředí.
V průběhu poradenského rozhovoru se snažíme komplexně porozumět v jaké nepříznivé situaci se klient nachází a jaké má dostupné možnosti situaci řešit. Spolu s klientem situaci stabilizujeme a formou naslouchání mapujeme, která služba nejvíce odpovídá klientovým potřebám.
Poskytujeme nabídku našich i v regionu dostupných sociálních a zdravotních služeb.
Naším cílem je poskytnout emoční podporu, aby se všichni zúčastnění mohli rozhodnout bez ohledu na to, jak je situace vážná a urgentní. V případě, že vyhodnotíme, že klient potřebuje jinou odbornou péči, předáme konkrétní kontakty, nasměrujeme na další návazné služby, např. na psychoterapeutickou či spirituální podporu. V případě potřeby zprostředkujeme navazující služby.
Poradenství zahrnuje telefonickou, ambulantní a terénní formu. Je možné zajistit i videohovor nebo videokonferenci, případně mailovou komunikaci.
Služba je bezplatná. Vstup do služby je umožněn v kanceláří hospicové porady, ideálně po předchozím objednání. Služba je poskytována jednorázově nebo opakovaně do vyřešení klientovy zakázky.
Poradenství poskytujeme terénní formou v ORP Kladno a dále na základě katalogu poskytovatelů soc. služeb KISSoS. Ambulantní forma je určena pro všechny občany bez omezení a je zaměřena na níže uvedené cílové skupiny.
Obvyklá doba konzultace je do 60 minut.
Provozní doba poradny je každý pracovní den, 9:00 – 15:00 hod.
Dohodu o spolupráci s poradnou uzavřete tak, že s ní navážete kontakt (osobně, telefonicky, e-mailem). Navázáním kontaktu s poradnou dáváte souhlas s podmínkami spolupráce. V případě, že nebudete spokojeni se službami poradny nebo budete mít pochybnosti o postupu v jednání sociálního pracovníka, máte právo si stěžovat.
Cílová skupina

Lidé těžce nebo chronicky nemocní, jejich rodinní příslušníci a blízcí.
Všechny pečující osoby, které potřebují pomoc v těžkém období života spojeném s nevyléčitelnou nemocí a umíráním.
Všichni, kterých se týká téma smrti a umírání.
Lidé, kteří jsou zarmouceni po úmrtí blízkého člověka.
Osoby v krizi.
Naší cílovou skupinou jsou všichni, kteří se chtějí nebo potřebují na tuto situaci připravit.
Klientem odborného sociálního poradenství jsou osoby s chronickým duševním onemocněním, senioři i lidé se zdravotním postižením.
Všechny osoby, které potřebují pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí.
Poradenství může být poskytnuto komukoliv z ČR.
Poradenství poskytujeme osobám od 18. let.
Cíle sociální poradny v roce 2025

Nabídnout vyšší počet ambulantních poradenských setkání oproti telefonickým.
Zapojení do poradenského hovoru multidisciplinární tým hospice, lékař, zdravotní sestra, psychospirituální pracovník – pokud to bude zakázka vyžadovat.
Personální navýšení poskytovatele služby o sociálního pracovníka, neboť dle měření efektivity KISSoS vykazujeme nadměrné vytížení poradenského procesu, obzvláště u osob s paliativními postřebami.
Hodnoty a principy

Profesionální přístup
V rámci poradny spolupracujeme s multidisciplinárním týmem.
Podpora domácího prostředí
Pracujeme v týmu, táhneme za jeden provaz. Naše služby zaměřujeme na zvládnutí péče o nemocného v domácím prostředí klienta a to jak vlídným slovem, vyslechnutím, mlčením tam, kde to klient potřebuje, ale i konkrétními radami na uspořádání domácnosti, zajištění sociálních dávek, využívání podpůrných kompenzačních pomůcek nebo informacemi o navazujících a doplňujících službách. Naší snahou je, aby situace rodiny byla v rámci možností, co nejlépe zvladatelná a zachovávala maximální důstojnost všech zúčastněných osob.
Týmová práce
Pracujeme v týmu, táhneme za jeden provaz.
Individuální přístup
Se všemi klienty jednáme s vlídným, respektujícím přístupem, podporujeme a oceňujeme jejich dosavadní péči. Vytváříme důstojný prostor, ve kterém lze bezpečně vyjádřit všechny emoce. Nehodnotíme a respektujeme rodinou vytvořené hodnoty a postoje.