Veřejný závazek odborného sociálního poradenství Hospice svaté Hedviky pro rok 2025

Poslání

Hospicová poradna nabízí odbornou pomoc a podporu lidem, kteří se ocitli v nepříznivé sociální situaci, která souvisí s tím, že jsou oni nebo jejich blízcí těžce nemocní. 

Cílem hospicové poradny je usnadnit život člověku s nevyléčitelným onemocněním a péči těm příbuzným a známým, kteří se rozhodli pečovat o svého blízkého nemocného v domácím prostředí.

V průběhu poradenského rozhovoru se snažíme komplexně porozumět v jaké nepříznivé situaci se klient nachází a jaké má dostupné možnosti situaci řešit. Spolu s klientem situaci stabilizujeme a formou naslouchání mapujeme, která služba nejvíce odpovídá klientovým potřebám.

Poskytujeme nabídku našich i v regionu dostupných sociálních a zdravotních služeb. 

Naším cílem je poskytnout emoční podporu, aby se všichni zúčastnění mohli rozhodnout bez ohledu na to, jak je situace vážná a urgentní. V případě, že vyhodnotíme, že klient potřebuje jinou odbornou péči, předáme konkrétní kontakty, nasměrujeme na další návazné služby, např. na psychoterapeutickou či spirituální podporu. V případě potřeby zprostředkujeme navazující služby.

Poradenství zahrnuje telefonickou, ambulantní a terénní formu. Je možné zajistit i videohovor nebo videokonferenci, případně mailovou komunikaci.

Služba je bezplatná. Vstup do služby je umožněn v kanceláří hospicové porady, ideálně po předchozím objednání. Služba je poskytována jednorázově nebo opakovaně do vyřešení klientovy zakázky.

Poradenství poskytujeme terénní formou v ORP Kladno a dále na základě katalogu poskytovatelů soc. služeb KISSoS. Ambulantní forma je určena pro všechny občany bez omezení a je zaměřena na níže uvedené cílové skupiny.

Obvyklá doba konzultace je do 60 minut. 

Provozní doba poradny je každý pracovní den,  9:00 –  15:00 hod.

Dohodu o spolupráci s poradnou uzavřete tak, že s ní navážete kontakt (osobně, telefonicky, e-mailem).  Navázáním kontaktu s poradnou dáváte souhlas s podmínkami spolupráce. V případě, že nebudete spokojeni se službami poradny nebo budete mít pochybnosti o postupu v jednání sociálního pracovníka, máte právo si stěžovat.

 

Cílová skupina

Lidé těžce nebo chronicky nemocní, jejich rodinní příslušníci a blízcí.

Všechny pečující osoby, které potřebují pomoc v těžkém období života spojeném s nevyléčitelnou nemocí a umíráním. 

Všichni, kterých se týká téma smrti a umírání.

Lidé, kteří jsou zarmouceni po úmrtí blízkého člověka.

Osoby v krizi.

Naší cílovou skupinou jsou všichni, kteří se chtějí nebo potřebují na tuto situaci připravit. 

Klientem odborného sociálního poradenství jsou osoby s chronickým duševním onemocněním, senioři i lidé se zdravotním postižením. 

Všechny osoby, které potřebují pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí.

Poradenství může být poskytnuto komukoliv z ČR. 

Poradenství poskytujeme osobám od 18. let.

Cíle sociální poradny v roce 2025

Nabídnout vyšší počet ambulantních poradenských setkání oproti telefonickým.

Zapojení do poradenského hovoru multidisciplinární tým hospice, lékař, zdravotní sestra, psychospirituální pracovník – pokud to bude zakázka vyžadovat.

Personální navýšení poskytovatele služby o sociálního pracovníka, neboť dle měření efektivity KISSoS vykazujeme nadměrné vytížení poradenského procesu, obzvláště u osob s paliativními postřebami.

 

Hodnoty a principy 

Profesionální přístup

V rámci poradny spolupracujeme s multidisciplinárním týmem.

 

Podpora domácího prostředí

Pracujeme v týmu, táhneme za jeden provaz. Naše služby zaměřujeme na zvládnutí péče o nemocného v domácím prostředí klienta a to jak vlídným slovem, vyslechnutím, mlčením tam, kde to klient potřebuje, ale i konkrétními radami na uspořádání domácnosti, zajištění sociálních dávek, využívání podpůrných kompenzačních  pomůcek nebo informacemi o navazujících a doplňujících službách. Naší snahou je, aby situace rodiny byla v rámci možností, co nejlépe zvladatelná a zachovávala maximální důstojnost všech zúčastněných osob.

 

Týmová práce

Pracujeme v týmu, táhneme za jeden provaz.

 

Individuální přístup

Se všemi klienty jednáme s vlídným, respektujícím přístupem, podporujeme a oceňujeme jejich dosavadní péči. Vytváříme důstojný prostor, ve kterém lze bezpečně vyjádřit všechny emoce. Nehodnotíme a respektujeme rodinou vytvořené hodnoty a postoje.